Chilis-citromos kukoricaleves - FecskeFészek

Chilis-citromos kukoricaleves

Nyáron kívánom a csípőset. Más - általában normális emberek - nem így vannak ezzel, de azért vállalom. Ennek tudatában vágtam neki az általam megálmodott kukoricalevesnek, ami a fejemben tökéletesen meg volt ugyan tervezve, de még sosem ettem így és receptem sem volt hozzá. Azért reméltem, hogy a valóságban is sikerül olyat alkotnom, amit elképzeltem. Kis lakásban élek, de a függőfolyosóra és az ablakba számtalan fűszernövényt ültettem, szóval most el vagyok látva friss zöldekkel, ami nagyon sokat számít a főzésnél. A növényeim egyike, a szebb név híján "macskapöcse" névre hallgató paprika. (Nem vicc, tényleg így hívják.) Egyébként hipermarketekben lehet kapni kis cserepes megoldásban is. Ebből egy kis darab elég ahhoz, hogy pokolian csípőssé varázsoljon bármilyen ételt. Ezt csak azért mondom el, mert én nem tudtam, aminek köszönhetően szuper erős lett a leves. Ti ne essetek bele majd ebbe a hibába - kivéve akkor, ha pont ez a cél.

Imádom ezeket a színeket

Recept: (3-4 főre)

·         2 konzerv kukorica
·         1 vöröshagyma
·         3 gerezd fokhagyma
·         1 db erős-csípős paprika ("macskapöcse")
·         1 dl tejszín
·         1 dl víz
·         1/2 citrom
·         5-6 bazsalikomlevél
·         1/2 mokkáskanál köménymag
·        
·         bors


1, Aprítsuk fel a hagymát, majd egy lábosban, kevés olivaolajon pirítsuk üvegesre. Ezután adjunk hozzá másfél konzervnyi kukoricát. Nyomjuk bele a fokhagymát és pároljuk át az egészet 2-3 percig. Keverjünk össze 1 dl tejszínt 1 dl vízzel és jöhet a kukoricára. Kicsit forraljuk, közben hozzáadjuk az apróra vágott paprikát, a köménymagot, a bazsalikomleveleket, sót és borsot.

2, Az egészet átforraljuk és turmixgépben összemixeljük. Eközben a megmaradt kukoricát egy serpenyőben átpirítjuk, nagyjából 5 perc alatt. Végül a leveshez adjuk a kukoricát, és belecsavarjuk fél citrom levét. Újra átforraljuk és kész is. Máris tálalhatjuk, díszítésként használjunk citromot, vagy bazsalikomlevelet.

You Might Also Like

0 megjegyzés