Currys-kókusztejes pulykamell zöldséges kuszkusszal - FecskeFészek

Currys-kókusztejes pulykamell zöldséges kuszkusszal

Szóval van az úgy, hogy az ember hétköznap kitalálja, hogy megvendégeli a családját a hétvégén. De aztán kiderül, hogy nem is olyan könnyű egy átmulatott péntek és szombat este után ezt abszolválni. Lényeg a lényeg, végül mindne összejött, időben be is vásároltam, és egy remek ebédet fogyasztottunk el.


Egyébként teljesen spontán állt össze a fejemben a vasárnapi ebéd receptje. Legutóbbi bevásárlásom során örömmel fedeztem fel, hogy mindenféle egzotikus finomsághoz hozzá lehet jutni. Ezért vettem kuszkuszt, amit még sosem főztem, és nem gondoltam volna, hogy ennyire emlékeztet a tarhonyára. De azóta utánaolvastam, s kiderült, hogy kuszkusz és kuszkusz közt is van különbség. Ez hát a mai fogás története. :)

Igen, az a tarhonya a kuszkusz



Recept: (3-4 főre)

·         800-900 g pulykamell
·         300 ml kókusztej
·         3 kk currypor
·         1 csomag kuszkusz
·         2 paradicsom
·         1 lilahagyma
·         5-6 bazsalikomlevél
·         olivaolaj
·         vaj
·         1 kk chillipor, vagy egy kis chillipaprika egészben
·        
·         bors
·         fél citrom

1, Tegyünk fel 2 liter vizet forrni egy lábosban, kevés sóval. Ha a víz felforrt, öntsük bele a kuszkuszt, és főzzük 11-12 percig. Ezután alaposan öntsük le róla a vizet, és forgassunk bele egy kanál vajat. Én a Bords Eve sós margarinjait szeretem ilyenre használni.

2, Tegyük félre a kuszkuszt és készítsük elő a húst. Daraboljuk fel, majd kevés olivaolajon pirítsuk át. Ha megfehéredett, sózzuk, borsozzuk. Hagyjuk rendesen átsülni, majd öntsük rá a kókusztejet, és adjuk hozzá a curryt, meg a chillit. Hagyjuk összeforrni az ízeket, egyéb tetszőleges fűszerekkel ízesíthetjük még.

3, A kuszkuszhoz aprítsuk picire a paradicsomot és a lilahagymát, illetve a bazsalikomot, majd keverjük hozzá. Érdemes egyszer így átmelegíteni az egészet és már kész is.

You Might Also Like

0 megjegyzés