Panna Cotta forró ringlómártásban - FecskeFészek

Panna Cotta forró ringlómártásban

Azt szeretem a panna cottában, hogy finom. Na persze ez sok ételről elmondható. Ez a tejszínes édesség szuper könnyed, mégis nagyon laktató. Különösen kedvelem, amikor a kreativitás is helyet kap, és szebbnél szebb módon tálalják. Az olaszok aztán tényleg értenek a konyhaművészethez. Eddig még sosem csináltam, de kaptam mini pudingformákat, ami aztán arra késztetett, hogy minél előbb próbáljam ki. Egyébként simán pohárban tálalva is tök gusztusos. 

Ugye mondtam már, hogy csak magamnak elég unalmas főzni. Most egy kedves kolléganőm kedvében szeretnék járni, akinek nem mellesleg ez a kedvenc édessége. Miután a hétvégén lefutotta a maratont - immáron másodszor, szerintem megérdemli. :)

Készül a Panna Cotta

Mmmmm...

Recept: (4-6 főre)

·         4 dl habtejszín
·         1 dl tej
·         8 dkg cukor
·         vanília aroma
·         2 ek zselatinpor
·         fél kg ringló
·         4 ek porcukor
·         1 ek vaj

1, A panna cottához összeforraljuk a habtejszínt, a tejet, a vanília aromát és a cukrot. A zselatint érdemes előbb meleg vízben feloldani, majd úgy hozzákeverni a már meleg keverékhez. Forraljuk össze, keverjük csomómentesre, majd zárjuk el a lángot, és tegyük pohárba, vagy formába. Ha formába öntjük, érdemes azt előtte hideg vízzel kimosni, így könnyebb lesz majd kiszedni belőle. Amikor kicsit kihűlt, tegyük a hűtőbe legalább 4-5 órára, de a legjobb, ha hagyjuk egy éjszakát állni.

2, A mártáshoz vágjuk darabokra a ringlót. Én rajta hagytam a héját, mert attól szép pirosas színe lesz. Olvasszuk fel a vajat egy edényben, majd szórjuk rá a gyümölcsöket. Szórjuk rá a porcukrot, és alacsony lángon főzzük 30-40 percig. Kevés vízzel lehet higítani, ha nagyon besűrűsödne.

3, Tálaláskor öntsük a kész panna cottára a forró szószt és már ehetjük is. 

You Might Also Like

0 megjegyzés