Zabpelyhes-szilvás pite - FecskeFészek

Zabpelyhes-szilvás pite

Úgy jártam, hogy nagy mellénnyel megrendeltem mindenféle zöldséget-gyümölcsöt ettől az új házhozszállítós cégtől, a NekedTeremtől. Egyelőre kedvelem a céget, mert reális áron, nagyon szép árut hoznak, egyenesen a lakásba. Tök kényelmes. Mondjuk az már kényelmetlen, hogy ha többen is rendeltek egyszerre, akkor egyedi összeállítási díjat kérnek, majd mégis egybeömlesztve kapod meg a dolgokat, ami mondjuk 4 kiló sóskánál már egészen furcsa. Remélem ezt majd megoldják.

Na szóval meg van rendelve a sok finomság, de persze azt már nem gondoltam végig, hogy ezt mikor és hogyan tervezem elfogyasztani - merthogy tényleg több kilónyi gombáról, sóskáról, karalábéról és miegymásról beszélünk. Más lehetőségem nincs, gőzerővel be kell vetnem magam. Az egy kiló szilva egy részét félretettem falatozáshoz, a nagy részéből pedig csináltam egy pitét. Úgyis ígértem nektek egy szilvás receptet az őszi gyűjteménybe. :)




Recept: (27 cm-es formához)

A tészta:

·         15 dkg liszt
·         5 dkg zabpehely
·         8 dkg cukor
·         fél csomag vaníliás cukor
·         2 tojás
·         fél pohár joghurt (kis pohár)
·         csipet só

A töltelék:

·         70 dkg szilva
·         2 ek cukor
·         1 kk fahéj
·         vaj

A morzsa:

·         5 dkg vaj (kis darabokra vágva)
·         5 dkg liszt
·         5 dkg cukor

1, Magozzuk ki a szilvát, és daraboljuk fel. Egy lábosban kevés vajat melegítsünk, majd tegyük bele a szilvát, és keverjük át 2-3 ek cukorral. Főzzük 25-30 percig.

2, Keverjük össze a tészta hozzávalóit egy tálban. Tegyük a kivajazott piteformába, majd a közepébe öntsük a tölteléket.

3, A morzsához egy mélytányérba szórjuk a hozzávalókat és először villával, majd kézzel óvatosan összemorzsoljuk. Szórjuk meg ezzel a pite tetejét, majd mehet a nagyjából 160 fokra előmelegített sütőbe. Nagyjából 20-25 perc alatt készre sütjük.

You Might Also Like

0 megjegyzés