Limeos - sütőtökös tészta márványsajttal és kesudióval - FecskeFészek

Limeos - sütőtökös tészta márványsajttal és kesudióval

Kedden beköszöntött az ősz, és ez annyira megihletett, hogy azonnal valami furmányos ízkombinációt kellett kitalálnom. Betévedvén az üzletbe, megláttam a polcon néhány árválkodó sütőtököt, és hát mi más is lehetne őszibb, mint egy finom friss sütőtök. 

Nem is haboztam, beraktam a kosárba, és mellé dobtam ami még illett. Így született meg a képen is látható finomság. Igazán laktató, viszont hipergyorsan kész van, szerintem maximum 25 percet szöszöltem vele. 

Át is melegített, és nagyon örültem a vegyes ízkavalkádnak. 

P.S. Ha macska van a házban, rejtsétek el nagyon, hogy ne a földön végezze az egész, mint ahogy én jártam. Azért ez a kóstoló adag is bőven kárpótolt. :)



Recept (3-4 főre):


  • 250 g pappardelle tészta
  • 25 dkg sütőtök
  • 15 dkg márványsajt
  • 80 g sós, pörkölt kesudió
  • 4 szelet vékony füstölt olasz sonka
  • 1 lime
  • 3 fokhagyma
  • friss aprított bazsalikom
  • bors
1, Tegyünk fel vizet főni sóval, kis olivával a tésztának. Amíg felforr, hámozzuk meg, magvazzuk ki és vágjuk darabokra a sütőtököt. Kevés vajon kezdjük el átpirítani. 

2, Közben vékonyra vágjuk a fokhagymát, és a sonkát, a márványsajtot pedig villával feldaraboljuk. 

3, Ha a víz felforrt, 7 percig főzzük a tésztát, szűrjük le, majd locsoljuk meg kevés olivával. A sütőtökhöz adjuk a sonkát, majd a kesudiót és a fokhagymát. Meglocsoljuk lime-mal, és hozzáadjuk a márványsajtot meg a fűszereket. Alaposan forgassuk át nagy tűz fölött, majd ha kész, keverjük a tésztához a keveréket. Vacsoraként, mellé egy pohár vörösborral isteni. 

You Might Also Like

0 megjegyzés