Rozsos köménymagos kenyér - FecskeFészek

Rozsos köménymagos kenyér

Már hosszú ideje gondolkoztam kenyérsütésen. Olvastam is róla több helyen, gyűjtögettem az információkat. Arra jutottam, a legegyszerűbb módszer, ha elsőként kenyérsütő géppel próbálkozom. El is kezdtem a kísérletezést, fehér kenyér volt az első, majd következett ez a rozsos köménymagos kenyér, ami a képeken is látható. A kenyérsütő gépet nagymamámtól vettem kölcsön, mondván, hogy kipróbálom, és majd visszaadom. Hát, lehet, hogy nem adom vissza. (persze majd kap valamit cserébe) :)

Nagyon praktikus masina ez a gép. Nem igényel túl nagy odafigyelést, könnyen elkészíthetünk bármilyen fajtájú, ízű kenyeret. És imádom, hogy tudom, mit eszem.

Igazából a célom, hogy egyszer finom cserepes kenyereket, magvas kenyereket készítsek. Rendesen. Sima sütőben. Idővel megpróbálkozom majd ezzel is!



Hozzávalók egy 750 grammos kenyérhez (kenyérsütő géppel elkészítve):
  • 200 g világos rozsliszt
  • 250 g fehérkenyér liszt (BL80)
  • 1 tk szárított élesztő
  • 1,5 tk só
  • 2 ek cukor
  • 25 g vaj
  • 1 ek egész fűszerkömény

Elkészítés:

A szobahőmérsékletű hozzávalókat a kenyérsütő edényébe tesszük, így sorban: víz, vaj, cukor, só, lisztek összekeverve az élesztővel, köménymag rászórva. Az edényt visszahelyezzük a kenyérsütő gépbe, elindítjuk a megfelelő programot (nálam ez normált jelent, kisebb kenyérhez, idő: 3:20 perc). Innentől már csak rá kell nézni néha a gépre és a tésztára, hogy minden rendben van-e vele. Én az egyik dagasztási folyamatnál még egy teáskanálnyi lisztet adtam hozzá, hogy ne legyen ragadós a tészta. A sütési idő leteltével vegyük ki a kenyeret és rácson hagyjuk teljesen kihűlni.

You Might Also Like

0 megjegyzés