A nem fánk - FecskeFészek

A nem fánk

Sajnos mostanában egyre jobban irtózom a bő olajban sütéstől. Egyszerűen nem bírom az olaj szagot. Így a „normális” fánk sütés szóba se jön a mi pici kis lakásunkban. Viszont imádom a fánkot. Elkezdtem sütőben süthető fánkok után nézni. Van is rengeteg recept, amiből lehet válogatni. Egyet a Kifőztük magazinból próbáltam ki. Szuper egyszerűnek tűnik a recept alapján, nekem mégis sikerült valamit máshogy csinálnom, így a fánk, nem fánk lett J


Sűrűbb lett a tésztám. És türelmetlenségemből fakadóan valószínűleg nem is dagasztottam elég ideig. Azért elkészítettem a golyókat, betettem a sütőbe. Hát tényleg semmi köze nem volt a fánkhoz, inkább sima kelt kalácsra hasonlított az íze, az sem a foszlósabb fajtából. Az íze viszont remek volt, épp eléggé édes, lekvárral szuper másodikféle lett belőle egy kiadós bableves után.

 Hozzávalók 16 golyóhoz:
  • 45 dkg kenyérliszt
  • 1,5 teáskanál porélesztő
  • 1,8 dl tej
  • 6 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál puha margarin
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • csipet só
  • 1 nagy tojás
  • a kenéshez: 1/2 dl tej
  • a hintéshez: porcukor

Elkészítés:
  1. Az élesztőt egy kevés langyos tejjel és cukorral elkeverjük, hagyjuk kb. 5 percet állni.
  2. A többi hozzávalót összekeverjük és hozzágyúrjuk az élesztős keveréket is.
  3. Cipót formázunk belőle, meghintjük a tetejét liszttel és 1 óra alatt hagyjuk, hogy duplájára keljen.
  4. 16 nagyjából egyforma golyót formázunk és sütőpapírra helyezzük őket. Hagyjuk pihenni kb. 15-20 percet.
  5. 180 fokos sütőben 20 perc alatt arany barnára sütjük. Porcukorral meghintjük. Kicsit hagyjuk kihűlni és már ehetjük is, házi lekvárral a legfinomabb. 


You Might Also Like

0 megjegyzés