Siófoki csendélet - FecskeFészek

Siófoki csendélet

Az ünnepi hétvégét Siófokon töltöttük. Számomra ez azért volt most igen különleges, mert „szezonon kívül” még sosem jártam ebben a városban. A nyári Siófokot talán senkinek sem kell bemutatni, de örömmel jelentem, hűvösebb időben is tudunk mit kezdeni a Balaton bulifővárosában.

A Jókai Villában volt szerencsénk két éjszakát eltölteni (csomagos ajánlat). Eddigi legjobb szállásélményem volt. Fantasztikus épület, stílusos berendezés. Meleg színek, családias hangulat eleganciával. Készültek az érkezésünkre, csodás szobát kaptunk. Veronika minden részletre ügyelt a szoba díszítése nagyon romantikus volt, megadta az egész hétvége hangulatát.

A szállás és a szobánk
Így a hűvösebb időben nagyon jól jött, hogy a szaunákat bármikor használhattuk. Az év ezen részében érdemes olyan szálláshelyet választani, ahol van wellness részleg. Ha sétálásra sem alkalmas az idő, több lehetőség közül is választhatunk – infraszauna, finn szauna, gőzkabin.

Nagy meglepetésünkre „multifunkcionális” Niki készítette nekünk a vacsorát mindkét este. Hogy miért hívom így? Egy sürgő-forgó, nagyon kedves, cserfes szakács lányról van szó, akin látszik, hogy szívből mindent megtesz a vendégek kényelme érdekében. Remek házias ízeket varázsolt elénk vacsorára.

A reggeli és az első vacsora képekben
Első este: fetás saláta, gazdag zöldségleves, paradicsommal töltött baconba tekert szűzérme zöldfűszeres tejszínes pestoval és rozmaringos burgonyával, desszertnek profiterol
Jól kitalált menüsor. A zöldség épp olyan roppanós volt, mint szeretem. A tejszínes hús és a rozmaringos krumpli szuper választás. Ilyen desszertet még sosem kóstoltam, de finom édes és jólesően könnyű volt a tartalmas fogások után.

Második este: gombakrémleves sajtos pirítóssal, sült csirkecomb zöldségkörettel és krumplipürével, desszertnek vaníliafagyi tejszínhabbal és eperrel
Egyszerű, de nagyszerű menüsor. Ízletes leves, ötlet: a sajtos pirítóst én lecserélném kisebb sajtos krutonra, és akkor akár levesbetétként is lehet enni. A főétel és a desszert is finom volt, a házias, otthonos ízeket képviselték.

Egyébként a reggeli előkészítés is szuper volt Veronikának köszönhetően, sok finomságot válogathattunk össze a kínálatból.

De nincs is jobb program reggeli előtt, mint sportolni egyet. Futás a Balaton partján, a Petőfi sétányon, a szabadstrandon. Nincsenek félrészegen haza támolygó fiatalok. Csak a varjak károgását, a madarak csicsergését és a kukásautó zaját hallod J viccet félretéve, tényleg remek alkalom nyílik a felkelő nap és a természet csodáinak megszemlélésére.

Balaton reggel
Egy napos délelőttöt kifogva érdemes sétálni egyet a városban, a Főtéren. Talán két éve, hogy kialakították, nagyon igényes lett. Épp ilyen enyhe időben jó ezt megtenni, nyáron a kánikulában nem annyira ajánlatos a betonrengeteg. Ha már itt járunk, a magasságot kedvelők felmehetnek a Víztoronyba, amelynek padlója 360 fokban körbeforog, így egy itallal a kezünkben, ülve szemlélhetjük végig a kilátást. Ebédötlet, amit ugyan mi végül nem próbáltuk ki, de a Roxy nevű éttermet ajánlották nekünk, talán majd legközelebb.

Esti sétánk alatt a kikötőnél találtunk néhány kirakodó sátrat is. Enni-inni lehetett mindenfélét: sajtok, borok, sörök, kenyérlángos, lepény, pogácsa, grill húsok, minden mi szem szájnak ingere. Gondolom ez a március 15-ei hétvége örömére volt így, de akkor is meglepődtem, hogy képesek ilyenkor ilyen sátrakat nyitni a Balaton partján, pláne, hogy tudtuk, nem lesz csodás idő. Nem is volt tömeg, kevés ember lézengett, de mindenki tartogatott valami finomságot a kezében.

Nekünk ennyi fért bele a 2,5 napos pihenésbe. Természetesen most is nagy szerepet játszottak a finom ételek és italok. Örülök, hogy egy nyugodtabb időszakban is volt lehetőségem ellátogatni ebbe a városba. Siófoknak is két arca van, érdemes megismerni mindkettőt.