Spárgakrémleves - FecskeFészek

Spárgakrémleves

Rengeteg spárgás étellel találkoztam mostanában blogokon, facebookon. Én is ki akartam próbálni valamit. A főételt már kitaláltam a vasárnapi ebédhez, de leves még nem volt. Így egyértelműnek tűnt, hogy a spárga a leveshez kell, ha már megvettem J

Hozzávalók 3-4 főre:
  • 500 g fehér spárga
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • só, bors
  • 1 tk tárkony
  • 1 tk bazsalikom
  • 1 csipet petrezselyem
  • 3 ek tejföl
  • fokhagymás camembert a tálaláshoz

Elkészítés:
  1. A spárgát tisztítsuk meg (ezt én zöldségpucolóval követtem el, mintha répát hámoznék). Vágjuk kisebb darabokra. A vöröshagymát aprítsuk kockákra.
  2. Kevés olivaolajon dinszteljük meg a hagymát, sózzuk meg közben. Dobjuk bele az előkészített spárgát, fedő alatt pároljuk néhány percig. Nyomjuk rá a fokhagymát és öntsük fel kicsit több vízzel, mint ami ellepi. Fűszerezzük: só, bors, tárkony, bazsalikom.
  3. Kb. 30-35 perc alatt puhára főzzük a spárgát, egy csipet petrezselyemmel ízesítsük még a végén. Vegyük le a tűzről és bot mixerrel turmixszoljuk össze, közben adjuk hozzá a tejfölt.
  4. Tálaljuk forrón, fokhagymás camemberttel fogyasztva isteni.




You Might Also Like

0 megjegyzés