Pókok a konyhánkban... - FecskeFészek

Pókok a konyhánkban...

Anna néhány napja elmúlt "18", és amúgy is mindjárt Halloween, így minden okunk megvolt egy szuper házibulira. 

Készülés tekintetében idén nekem jobban ment a dolog, ha érdekel, hogy tavaly milyen nyomorultan vicces pinterest balesetem volt, akkor csak kattint ide nyugodtan... 

Idénre sokat fejlődtem. :) 

Kinéztem ezt a klassz póksütit, kerestem hozzá receptet, majd röpke két és fél óra alatt már készen is lettem vele.. De minden másodpercet megért, nagyon sokat nevettem késztés közben, és hatalmas sikere volt a vendégségben.


Minden kis pókocska igazi egyéniség, mondom ezt én, aki élő társaikból borzasztóan írtózom.


hát annyira viccesek :)

Az alaprecept egy szuper oldalon találtam, kattints ide, ha megnéznéd (angolul van). Hogy a megfelelő állagot kapjam, kicsit varriáltam vele, de nem számottevőt.

Hozzávalók kb. 24 darabhoz:
  • 180 g mogyoró vaj
  • 100 g puha vaj 
  • 100 g kristálycukor
  • 60 g barna cukor
  • 1 tk vaníla kivonat
  • 1 db nagy tojás
  • 200 g liszt
  • 3/4 tk sütőpor
  • 1/4 tk szódabikarbóna
  • 1 lapos tk só
  • 3-4 ek tej
  • 12 Ferrero Rocher bonbon (16-os kiszerelést érdemes megvenni, mert tuti lesz rontott darab)
  • 1 tábla étcsoki
  • 48 cukorszem (pl. Ázsia Bt.-ben vagy egyéb kellékes boltban megvásárolható) 


Elkésztés:
  1. A kekszhez elsőként keverjük össze egy tálban a száraz hozzávalókat: liszt, sütőpor, szódabikarbóna, só. 
  2. Egy másik tálban robotgéppel keverjük össze a vajakat, mehetnek bele a cukrok, a vanília kivonat és a tojás is. Jól dolgozzuk össze. 
  3. A nedves keverékehez folyamatosan adagoljuk hozzá a száraz hozzávalókat, közben adjuk hozzá némi tejet, ha nagyon nagyon száraz lenne a keverék. A lényeg, hogy végül olyan állagú tésztát kapjunk, hogy a kezünkkel gömböket tudjuk belelő formázni. 
  4. Két lapos tepsit béleljünk ki sütőpapírral, és a sütőt melegtsük elő kb. 170 fokra. 
  5. Formázzuk legalább 24 gömböt a tésztából (kb. egy gömb 25 grammos legyen).
  6. 12-12 darabot tegyünk a tepsikre, a darabokat ne túl közel egymáshoz. Mehet a sütibe az első adag. 
  7. 8-10 perc sütés után vegyük ki, és mindegyiknek a közepére nyomjunk egy kisebb "horpadást" (mondjuk egy mozsár törőjének végével), majd vissza a sütőbe míg aranybarna lesz. 
  8. Melegtsük fel a csokit mikróban (vagy gőz felett), töltjük egy zacskóba, aminek az egyik sarkát egy nagyon picit kivágjuk. Húzzunk minden  kekszre 8 lábat. 
  9. A nagyon óvatosan ketté vágott bonbonokból minegyikre tegyünk egyet fejnek, és az olvasztott csokival ragasszuk fel a szemek. Majd legalább egy fél órára tegyük hűtőbe a kész pókokat, hogy jól megszilárduljon a csoki. :)

Készítettél Te is valami vicceset Halloween alkalmából? Mutasd meg nekünk :)

You Might Also Like

0 megjegyzés